17 Şubat 2009

hediye

Doğduğum yerlere götürdüm sevdiğim adamı. İlk masallarımı okuduğum odayı gösterdim. Kıyılarıma çekildiğim tavan arasında gezindik beraber. Küçük bir kızken tutunduğum merdiven pervazlarına dokunduk beraber. O küçük kızın uyanınca gördüğü manzaralara baktık beraber bir sabah.

İlişki portrelerinizde sizin de ufuk çizgileriniz var mıdır bilmem, benim bütün taslaklarımda ufuk çizgim buydu. 9 yaşındaki o kız, 29 yaşındaki bu genç kadının sevdiği adamla tanıştı. 29 yaşındaki bu genç kadın 9 yaşındaki o kıza hayallerinde konuştuğu adamı tanıştırdı. Kapılar açıldı, farklı farklı ben'ler birbiri ile konuştu. Hepsine o yaştaki benler için umut pay ettim. En karanlık anlarında "bütün bunlar düş" diyebilmeleri için.

2 yorum:

Köklerden Uzağa dedi ki...

Can'ın bir kitabı var. Kitabın sonu "Pekii sizce kirpi kiki'nin yaşadıkları düş mü gerçek mi?" diye bitiyor. Can bayılıyor bu kitaba. Kirpi Kirpi diyerek sürekli onu okumamı istiyor. En sevdiğin kitap nedir diye sorduğumda yine "Kirpi kirpi" diyor.
Pekiii, sence bu kirpi'nin yaşadıkları düş mü gerçek mi?

bütün bunlar düş dedi ki...

Bir yazı okumuştum, "düşleyebildiğiniz her şey gerçektir" ana fikrinde. Tanrı varmıdır üzerine bir yazıydı aslında; tanrı kavramını hayal edebiliyorsanız aslında tanrı olduğu içindir diyordu. Öyle birşey işte..